Postęp prac na budowie metra – Stacja C15 Dworzec Wileński

Po awarii na stacji Powiśle podjęto decyzję, że kolejne TBM-y , nazwane Wisła I oraz Wisła II, rozpoczną drążenie z Pragi ze stacji Dworzec Wileński. W związku z tym prace budowlane zostały przeorganizowane tak aby w pierwszej kolejności powstała komora startowa i łoża dla TBM-ów. Obecnie składane są tarcze, które rozpoczną wkrótce drążenie tuneli szlakowych w kierunku wentylatorni V15 i stacji Stadion. Równolegle trwają prace ziemne na torach odstawczych, gdzie płyta denna jeszcze nie została wykonana.

Rozpoczęły się również roboty przy wejściach na stację Dw. Wileński, których system będzie tutaj najbardziej rozbudowany na całej II linii metra. W poziomie posadowieni płyty dennej zalęgają iły plioceńskie dużej miąższości.Lokalnie w obrębie gruntów spoistych występują nawodnione soczewki piaszczyste, które utrudniają prace ziemne i mogą powodować utratę stateczności dna wykopu.