2,5 roku na budowie stacji metra

Kilka tygodni temu minęło 2,5 roku od czasu rozpoczęcia prac budowlanych przy centralnym odcinku II linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji powstanie 7 stacji, których konstrukcje podziemne są w różnym stanie zaawansowania: stacja C9 Rondo Daszyńskiego - dobiega właśnie budowa płyty dennej oraz realizowane są również dwie pary wejść na stację. Na stacji C10 zakończono już budowę płyty dennej i systemu wejść zlokalizowanych pod Rondem ONZ, odmienna jest natomiast sytuacja na stacji C11 Świętokrzyska, gdzie dopiero w ostatnim czasie przystąpiono do budowy płyty dennej, również wejścia na tę stację są w początkowym etapie realizacji.

Stacja C12 Nowy Świat-Uniwersytet jako pierwsza posiadała gotową konstrukcję podziemną, obecnie trwają prace końcowe przy realizacji wejścia na stację. Na stacji C13 Centrum Nauki Kopernik (dawnej Powiśle) prace budowlane nie są kontynuowane od czasu awarii, wciąż trwają jednak roboty mające na celu zabezpieczenie Tunelu Wisłostrady i umożliwienie wykonania części stacji zlokalizowanej pod tunelem drogowym. Stacja C14 Stadion podobnie jak C12 posiada gotową płytę denną. Obecnie trwają prace na torach odstawczych oraz rozpoczyna się realizacja wejść na stację. C15 Dworzec Wileński to ostatnia stacja po praskiej stronie Wisły, jej konstrukcja podziemna wymaga jeszcze dokończenia w miejscu przebiegu Al. Solidarności oraz wykonania złożonego systemu wejść na stację i łącznika ze stacją kolejową.